Lista niezbędnych rzeczy na „na start” każdej restauracji

240_F_114939134_sQ2B2qXc2PcVxtMU4znOZdJRuwNxperX

Dostajemy od Was mnóstwo zapytań o listę niezbędnych rzeczy, bez których „start” restauracji będzie niemożliwy, albo bardzo utrudni pierwsze dni pracy.

Ilość poszczególnych produktów jest uzależniona od ilości miejsc na sali, a sprzęt na kuchnię od rodzaju serwowanych potraw.

 

  1. POS

Na pewno najważniejszy w restauracji będzie system sprzedaży. Na naszym rynku obecnie jest wiele programów sprzedażowych dla gastronomii. My polecamy X2 System Start. O jego zaletach można przeczytać w zakładce „Systemy do sprzedaży i zarządzania gastronomią”.

Na system sprzedaży składa się:

  • monitor dotykowy
  • komputer
  • drukarka fiskalna

 

  1. Drukarka bonowa

Jedna koniecznie na kuchnię, druga na bar. Jeśli planujemy kilka stanowisk pracy, na które powinny wychodzić zamówienia, to zamawiamy takich drukarek odpowiednio więcej.

 

  1. Pager

Na pager kuchnia będzie wysyłać informację kelnerowi o przygotowanym daniu. Takie rozwiązania są praktykowane w dużych miejscach, gdzie kuchnia jest znacznie oddalona od sali. W mniejszych miejscach może to być zwykły dzwonek hotelowy albo sygnał świetlny.

Można też zainstalować aplikację na POS, przez którą kuchnia będzie informowała kelnera o gotowym daniu. Taka informacja będzie się wyświetlała na monitorze POS-a na sali. Tu jednak będzie potrzebny dodatkowy monitor dotykowy na kuchnię.

 

  1. System monitorowania

Bezpiecznie jest zainstalować kamerę na wejście i salę, ewentualnie, dodatkowo na bar i kuchnię.

 

  1. Sprzęt grający/telewizor/projektor

 

  1. Meble na salę (stoły+krzesła)

Są rzeczą oczywistą. Proszę jednak pamiętać o ich odpowiedniej ilości, dopasowanej do możliwości kuchni. Latem dochodzą ogródki i ich ilość się zwiększa.  Częstym błędem początkujących restauratorów jest ich nadmierna ilość wobec możliwości jakie ma kuchnia.

 

  1. Wieszaki na ubrania i stojak na parasole

 

  1. Terminal do kart płatniczych

Odpowiednio wcześniej (co najmniej 2 tyg.) należy podpisać umowę z firmą, która zajmuje się przetwarzaniem płatności dokonanych kartami kredytowymi i debetowymi.

 

 

BAR

 

  1. Ekspres z młynkiem do kawy

Ekspres możemy dostać od dystrybutora kawy, z którym podpiszemy umowę o współpracy. My polecamy firmę WeBrew dystrybutora znanej kawy marki MAURO CAFFE’. Taka umowa ma wiele korzyści. Przedstawiciel często sprawdza jakość serwowanej kawy, serwisuje ekspres i młynek. Jest to bardzo ważne, jeśli chcemy utrzymać wysoką jakość kawy, sprzedawanej w restauracji.  W innym przypadku trzeba samemu znaleźć stałego serwisanta oraz samemu pilnować szkoleń i ustawień ekspresu.

 

  1. Lodówka na napoje

Przy podpisaniu umowy z dystrybutorem napoi, taką lodówkę dostaje się na wyposażenie.

 

  1. Lodówka podblatowa z zamrażalnikiem/barowy stół chłodzący

Na drobne produkty typu zapasowe mleko, cytryny, musy itd.

 

  1. Lodówka na wino

Przy podpisaniu umowy o stałej współpracy również można dostać taką lodówkę.

 

  1. Witryna chłodnicza

Jeśli zamierzamy serwować ciasta, taka witryna na pewno zwiększy nam sprzedaż. Ciasta i desery będą widoczne dla gości.

 

  1. Kostkarka na lód

 

  1. Kruszarka do lodu

 

  1. Wyciskarka do cytrusów

 

  1. Blender do koktajli

 

  1. Drobny sprzęt barmański:
  • shaker ze szklanicą
  • miarka 25/50 ml
  • miarka/dzbanek do wina
  • nalewaki do butelek
  • sitka barmańskie
  • łyżka barmańska
  • pomocnik barmański na serwetki
  • guma na bar
  • wyciskarka ręczna do cytrusów
  • rozgniatacz-mudler- do owoców
  • deska do krojenia
  • dyspensery

 

  1. Zmywarka pod blatowa (o ile ogólny zmywak nie jest przystosowany do mycia szkła)

 

  1. Porcelana na herbatę i kawę (można dostać od dystrybutora kawy i herbaty, razem z ekspresem i młynkiem)
  2. Szklanki na napoje i koktajle

 

 

KUCHNIA

 

  1. Piec konwekcyjny

 

  1. Kuchnia 4-6 palnikowa

 

  1. Lodówka podblatowa/stół chłodniczy

 

  1. Zamrażarka

 

  1. Regały

 

  1. Pojemniki GN

1/1, 1/2, 1/3, 1/4, 1/5 .Większość powinna być ze stali nierdzewnej,  ale warto tez mieć kilka z polipropylenu.

 

  1. Deski do krojenia 450×300, spełniające normy HACCP
  • żółta – do krojenia mięsa drobiowego
  • zielona – do krojenia warzyw i owoców
  • czerwona – do krojenia mięsa
  • biała – do krojenia pieczywa i serów
  • brązowa – do przygotowania mięsa
  • niebieska – do krojenia surowej ryby.

 

  1. Noże

Różnej wielkości i różnego rodzaju.

 

  1. Listwa kuchenna na noże

 

  1. Garnki rożnej wielości z pokrywką i bez

 

  1. Patelnie różnej wielkości

 

  1. Urządzenie souse – vide z pakowarką i odpowiedniej wielkości workami

Jeśli planujemy serwowanie dań ugotowanych w niskiej temperaturze.

 

  1. Łyżki, szczypce do pracy na kuchni

 

  1. Miski/pojemniki plastikowe

 

  1. Lampa grzewcza do potraw

 

PORCELANA/SZTUĆCE SA SALĘ  (ilość dostosowana do ilości miejsc na sali)

 

  1. Talerz/miska na salę

 

  1. Talerz obiadowy
  2. Talerz przystawkowy
  1. Talerz deserowy (może być taki sam jak na przystawki, ale trzeba zamówić ich co najmniej 1/2 razy więcej)
  1. Sosjerki

 

  1. Wazy na zupę (kilka na duże zorganizowane rezerwacje)

 

  1. Noże stołowe

 

  1. Widelce stołowe

 

  1. Łyżki do zupy

 

  1. Łyżka do wazy (ilość taka jak ilość waz)

 

  1. Widelczyki deserowe

 

  1. Łyżeczki do herbaty

 

  1. Łyżeczki do espresso

 

  1. Łyżeczki do latte

 

  1. Łopatka do ciasta

 

 

UBRANIA DLA PRACOWNIKÓW

 

  1. Koszule/bluzki + zapaski dla kelnerów i barmanów

 

  1. Koszula kucharska

 

  1. Fartuchy kucharskie

 

  1. Odpowiednie antypoślizgowe obuwie kucharskie

 

 

Manager wielu znanych lokali gastronomicznych. Od lat związana z gastronomią i eventami. Pomaga, doradza w otwieraniu i prowadzeniu restauracji.
Prywatnie mama nastolatki. Jej największą pasją jest pieczenie ciast oraz wypieków.

HORECA+ tel. +48 889 30 40 50

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *